Mit érdemes tudni mielőtt alufelnit veszel?
Összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat az alufelnikről. Különösen fontos átolvasni a kiváló hazai útviszonyok állapota és az így keletkező esetleges sérülések miatt.
Ha sérül az alufelni javítható-e?
Mennyiért javítják az alufelnit? (lásd a lap alján)
A javítás/heggesztés mentén nem törik-e újból?
A színe ugyanaz lesz-e mint a másik három felnimé?
Ki polírozza fel a javított alufelnit?
Lehet, hogy nem olcsóbb, de biztonságosabb egy újat venni?
Peremes felnik
Ha peremes felni sérül - patkázáskor és rossz útviszonyok miatt akkor ezeknél a peremes felniknél a kis visszaforduló perem sérül le - ekkor nem az egész felni sérül meg, de ez nem jelenti azt, hogy könnyű javítani. A nagyon peremes felnikhez minőségi útviszonyok dukálnak.
Kilógó küllők a felniben
A küllők szépek, de patka melletti parkolást ne hibázd el, mert a küllőket senki nem javítja.
Peremvédős gumi
Az összes parkolás lehet segíteni felniperemvédős abroncs vásárlásával, amely a felnit megvédi, mert a gumi ér először a patkához és nem a felnit zúzod le azonnal!
Keréknyomás ellenőrző rendszer
Nem kevés pénz - típus függően - de a keréknyomás figyelő rendszer figyelmeztet arra, ha a kerék defektes, vagy a légnyomás alacsony. Így védelmezi az alufelnit is.
PAX-os felni
Külföldről érkező autók illetve, a volt kormányzati autók gyakran PAX kerekekkel vannak szerelve. De tudni érdemes, hogy erre a gumiabroncsok ára igencsak borsos, akár elérheti a 400.000 HUF-ot is eléri darabonként. Nem lehet felszerelni csak PAX szerelő géppel.
Dobfékes kerékre milyen felni ajánlott?
A fékdobot hogy szépen eltakarja, tahát ne nagyon látszódjon inkább sűrű küllős alufelni ajánlott.
Tárcsa fékeknél milyen felni néz ki jobban?
Ebben az esetben bármilyen kivitelű megfelel, ez inkább ízlés dolga.
Téli időjárás és az alufelni
Hagyományos fémfelni dísztárcsával, ez az ami a hazai utakra ajánlott téli időszakban. Ekkor két garnitúra kerekünk van, egy nyári és egy téli. A fémfelnin szerelt kerekek a téliek, az alufelnin lévők pedig a nyáriak.
Persze sokan ezzel az érveléssel nem törődnek, ha a pénztárcájuk és az idejük megengedi, de a sok cserét és javítást amelyek az úton talált kátyúkból és sómarásokból adódnak ők sem fogják szeretni. Léteznek olyan festésű alufelnik, melyek a sómarásnak is ellenállnak.
Ha télre alufelnit veszel, akkor a következőket szívleld meg.
Tudjad, hogy a gumi le és felszerelésénél - a téli nyári gumi váltásoknál - a gumi peremében futó acéldrót sérül minden egyes le szerelésnél. Ezzel egy időben újra kell centírozni a kerekeket.
Nem beszélve a fent említett magyar téli idők jellemzőiről. Tehát a megoldás, só-álló felniket venni.
Felni javítás
A deformálódott felni sima úton történő haladás közben az autó folyamatos rázkódását, nagymértékű komfortvesztését eredményezi. A kerekek radiális ütése nagymértékben befolyásolja a biztonságos közlekedést.
Alufelni javítása (görgőzés/préselés) ca. 5.000-7.000 Ft.
Lemezfelni javítása ca. 3.000-5.000 Ft.
Összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat az alufelnikről. Különösen fontos átolvasni a kiváló hazai útviszonyok állapota és az így keletkező esetleges sérülések miatt.
Ha sérül az alufelni javítható-e?
Mennyiért javítják az alufelnit? (lásd a lap alján)
A javítás/heggesztés mentén nem törik-e újból?
A színe ugyanaz lesz-e mint a másik három felnimé?
Ki polírozza fel a javított alufelnit?
Lehet, hogy nem olcsóbb, de biztonságosabb egy újat venni?
Peremes felnik
Ha peremes felni sérül - patkázáskor és rossz útviszonyok miatt akkor ezeknél a peremes felniknél a kis visszaforduló perem sérül le - ekkor nem az egész felni sérül meg, de ez nem jelenti azt, hogy könnyű javítani. A nagyon peremes felnikhez minőségi útviszonyok dukálnak.
Kilógó küllők a felniben
A küllők szépek, de patka melletti parkolást ne hibázd el, mert a küllőket senki nem javítja.
Peremvédős gumi
Az összes parkolás lehet segíteni felniperemvédős abroncs vásárlásával, amely a felnit megvédi, mert a gumi ér először a patkához és nem a felnit zúzod le azonnal!
Keréknyomás ellenőrző rendszer
Nem kevés pénz - típus függően - de a keréknyomás figyelő rendszer figyelmeztet arra, ha a kerék defektes, vagy a légnyomás alacsony. Így védelmezi az alufelnit is.
PAX-os felni
Külföldről érkező autók illetve, a volt kormányzati autók gyakran PAX kerekekkel vannak szerelve. De tudni érdemes, hogy erre a gumiabroncsok ára igencsak borsos, akár elérheti a 400.000 HUF-ot is eléri darabonként. Nem lehet felszerelni csak PAX szerelő géppel.
Dobfékes kerékre milyen felni ajánlott?
A fékdobot hogy szépen eltakarja, tahát ne nagyon látszódjon inkább sűrű küllős alufelni ajánlott.
Tárcsa fékeknél milyen felni néz ki jobban?
Ebben az esetben bármilyen kivitelű megfelel, ez inkább ízlés dolga.
Téli időjárás és az alufelni
Hagyományos fémfelni dísztárcsával, ez az ami a hazai utakra ajánlott téli időszakban. Ekkor két garnitúra kerekünk van, egy nyári és egy téli. A fémfelnin szerelt kerekek a téliek, az alufelnin lévők pedig a nyáriak.
Persze sokan ezzel az érveléssel nem törődnek, ha a pénztárcájuk és az idejük megengedi, de a sok cserét és javítást amelyek az úton talált kátyúkból és sómarásokból adódnak ők sem fogják szeretni. Léteznek olyan festésű alufelnik, melyek a sómarásnak is ellenállnak.
Ha télre alufelnit veszel, akkor a következőket szívleld meg.
Tudjad, hogy a gumi le és felszerelésénél - a téli nyári gumi váltásoknál - a gumi peremében futó acéldrót sérül minden egyes le szerelésnél. Ezzel egy időben újra kell centírozni a kerekeket.
Nem beszélve a fent említett magyar téli idők jellemzőiről. Tehát a megoldás, só-álló felniket venni.
Felni javítás
A deformálódott felni sima úton történő haladás közben az autó folyamatos rázkódását, nagymértékű komfortvesztését eredményezi. A kerekek radiális ütése nagymértékben befolyásolja a biztonságos közlekedést.
Alufelni javítása (görgőzés/préselés) ca. 5.000-7.000 Ft.
Lemezfelni javítása ca. 3.000-5.000 Ft.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése